tisdag 3 februari 2009

Egoistiskt....

Igår kväll när jag gick och la mig tyckte jag nog att det var lite i kallaste laget.... De som känner mig, vet att jag sällan stänger balkongdörren till sovrummet. Bästa sov temperaturen är nog 14 grader... Igår var det bara 10 grader ....

Gloria la sig bredvid mig och började genast darra, vilket gjorde att jag la en fleece pläd över henne.

Julia däremot vet hur man gör. Hon kommer upp till kuddarna och kräver att få lägga sig under täcket... Sen myser hon...

Jag insåg att det inte var speciellt snällt att sova riktigt än, så jag stängde dörren och gick ut i soffan en stund. Alla uppskattade det, men mest tesslan som kom o la sig i knät hos mig o Gloria...

Nu är det film och alla djuren har bäddat ner mig i soffan. sen är det dags att sova, men ikväll har jag redan stängt dörren.....

Kram/Monica

Inga kommentarer: